Prabu suryakancana anu kasohor ku sebatan Prabu siliwangi, kantos ngawanti wanti dina uga siliwangi ngeunaan hiji mangsa, anu dina eta mangsa teh, bakal aya sagolongan jalma anu nyoro kana tugas atanapi kawenangan Pangeran (Alloh), Ngarasa aing pangbenerna, baturmah kabeh oge salah, kabeneran ngan saukur dipimilik ku kelompok maranehanna, Kelompok maranehna anu ngabogaan surga. Saur anjeuna Prabu Siliwangi, nalika Nusantara ngalaman ieu kaayaan pakewuh sapertos tadi, eta teh hiji ciri bakal munculna nu disebat ratu adil.
Pasea raribut dimana-mana, jalma-jalman leungit kaeling, anu tadinamah pasea jeng batur sadapur tapi eta kaributan digika ribut sanagara. Jalma bodo bakal gelo, munculna budak buncireung, nyaeta anu jadi dalang dina kaributan ieu.
Si Budak buncireung ieu anu nyumputkeun monyet beureum dina luhur tangkal caringin. Monyet teh ngagambarkeun sifat sarakahna manusa, warna beureum ngagambarkeun hiji golongan anu hawek kakawasaan atawa ngagambarkeun kamurkaan, ngambek atawa keuheul. Budak buncireung nyumputkeun monyet beureum hartina lain monyet rek disalametkeun tapi hartina sifat monyet atawa jalma anu watakna jiga monyet teh disusupkeun ka sumber kakawasaan nyatana disusupkeun ka pamarentahan, supaya pamarentah jadi ribut, terus kajadian nu disebut konflik horizontal.
Budak buncireung nglaksanakeun tugasna nyaeta jadi provokator, ngudaran tali duduluran, ngagugat jeng ngagogoreng kabinekaan jeung nagdu domba antar bangsa di Nusantara ieu.
Kajadian saterusna nyaeta lobana pasea, garelut, anu di provokasi ku monyet beureum tadi. Monyet beureum nyaeta monyet anu licik, manehna henteu katempo beureum sabab monyet beureum nurutan monyet hideung, letah hideung, mata hideung, tapi hatena tetep beureum pinuh ku amarah jeng napsu kakawasaan.
Rawayan arinyana baris boga karepsakabeh anu disarebut jelema di iyeu jagatmudu ngan nyembah hiji sesembahandina hiji sesebutan basa hiji bangsa baePadahal,eta panyembahan tehsaenyana mahpanyembahan sakabehan ti babaheuladina sesebutan sewang-sewang basa soranganpanyembahan mah eta keneh eta baeanu ngan beda wungkul sesebutanlantaran beda bangsa nu boga basaTapi dasar anu eukeur karareder dina pikirnya arembung disina ngartitapi rasa arinya bae pangbenerna…

Anak keturunan mereka akan punya keinginansemua yang disebut manusia di jagat iniharus hanya menyembah satu sesembahandalam sebutan bahasa satu bangsa sajaPadahal,penyembahan tersebutsesungguhnyasesembahan semua orang dari dulu kaladalam sebutan bahasa sendiri-sendiriyang disembah tetap itu-itu jugahanya beda cara menyebutnya sajakarena berbeda bangsa yang memiliki bahasaTapi dasar pikirannya sedang kacautidak mau mengertimerasa diri sendiri yang paling benar